Facebook Pixel

Bästa kund ! Här är svaren på de vanligaste frågorna vi får.

Hur beställer jag objekt på engroservice.se? Hos oss kan du beställa produkter 24 timmar om dygnet 365 dagar om året. Du kan beställa varan i vår butik: engrosservice.se eller skicka ett mail till: salg(@)engrosservice.se Där du ge vård, färg / modell, namn, adress och telefonnummer.

Hur vet jag om varan finns i lager?
Om det inte är produkten är slutsåld eller restnoterade varan finns i lager och kan sedan beställas på vår hemsida: engrosservice.se

 
Hur vet jag att min beställning har gått igenom?
Har din beställning gick igenom, kommer du att få en bekräftelse via e-post som bekräftar detta strax efter att du gör din beställning.

Visa-kortbetalning
Din betalning kommer inte att dras från ditt bankkonto tills vi har aktiverat din betalning i vårt system. Detta görs manuellt av oss.

Hur ofta vi skickar ut varorna?
Vi skickar normalt ut två gånger i vecka, till sverige.

Hur lång tid tar det innan jag får varan jag beställde?
Lagervaror levereras normalt inom 3-7 arbetsdagar. Tar det längre tid. Skicka mail till: kundservice(@)engrosservice.se

Hur snabbt kan jag få svar på e-post?
Vi svarar på alla förfrågningar inom 48 timmar. Har inte hört från oss inom 48 timmar, vänligen kontakta oss på telefon vardagar 10:00-17:00:. 010-2070708.

Kan jag spåra min försändelse?
Alla varor skickas med post från 0,5 till 2500 kg kan spåras. Du kommer strax efter objektet sänds får ett spårningsnummer per mail eller sms. Du kan använda: posten.se att spåra din försändelse.
För poster under 0,5 kg, kan de skickas per post och inte spåras.

Jag behöver servicetid, det är något fel med min produkt !
Vill du reservera servicetid vänligen skicka mail till: kundeservice@engrosservice.se eller ring på 010-20-70708.

Vad kostar det att köpa från engrosservice.se?
Priserna på engrosservice.se hemsida uppdateras kontinuerligt, är det alltid det pris som anges när du klickar på "Slutför din beställning och betala" som gäller för din beställning. Frakt tillkommer och fraktkostnader dig oppgit genom att lägga till objektet i din varukorg. Faktisk fraktkostnad visas i kundvagnen och uppdatera när du lägger till produkter.

Hur betalar jag ?
Vid beställning på nätet, kan du betala med faktura 14 dagar, Klarna, delbetalning, räntefritt, kreditkort mm. 

Hur kan jag se status för en beställning?
När din beställning skickas det ut automatiskt e-post från vårt system när din beställning behandlas och skickas från oss.

Hur gör jag för att annonsera på en produkt?
Alla klagomål skall vara skriftliga. Alla klagomål kan skickas per post till: kundservice(@)engrosservice.se
För att rapportera ett återvändande vänligen skicka ett mail till kundeservice(@)engrosservice.se och ange ordernummer eller kundnummer i ämnesraden.
Vi behöver information om kundnummer eller ordernummer och varför du returnerar produkten.
För att rapportera ett retur direkt till engrosservice.se gäller service eller respit. Observera att för att få ett returnummer är inte samma som den godkända avkastning. Återgå Leverans till engrosservice.se skall betalas. Engrosservice.se anpassa sig till konsumentlagar.

Garanti
Garantitiden varierar mellan produkter, detta specificeras i produktinformationen. Frågor om garantins omfattning beror på vilken typ av. I vissa fall hanteras garantiärenden av tillverkaren eller en verkstad av tillverkaren. I andra fall, behandla engrosservice.se garantifrågor. Om du är osäker är du välkommen att kontakta oss för information om procedurer kring garanti för den specifika produkt som du är intresserad Du kan nå oss via e-post.

Konsumentens (privatperson) tillbakadragande av e-inköp
Konsumenten har följande konsumenträtten och lagen om elektronisk handel i vissa fall rätt att frånträda ett köp. Detta görs genom att placera en not engrosservice.se inom 14 dagar från den dag konsumenten tog emot hela beställningen eller del av ordern. Ångerrätt gäller endast om varan är i oförändrat skick, och det gäller inte för företag.

Om du vill utnyttja ångerrätten rekommenderas du att kontakta våran kundtjänst: kundservice(@)engrosservice.se eller via vår hemsida www.engrosservice.se citera din beställning eller fakturanummersom ska tilldelas ett returnummer förpackning skall märkas. Syftet med returkoden är att göra identifieringen av och administrationen om enklare avkastning.

Vad händer om nätverksanslutningen bryts?
Om nätverksanslutningen bryts innan du hunnit skicka din beställning till engrosservice.se, så ordern inte får registreras. Varorna i varukorgen kommer att förbli där tills nästa gång du loggar in på engrosservice.se och du kan fortsätta där du slutade. Är du osäker på om din beställning har registrerats eller inte så kan du gå till din orderhistorik (när du är inloggad). Du ser alla de beställningar som kommit in genom engrosservice.se.

Om du får problem
Skicka ett e-post kundservice(@)engrosservice.se om du får ett felmeddelande eller om andra problem uppstår när du besöker engrosservice.se